fredag den 5. juli 2013

4th of July

Den 4. juli er, som de fleste nok ved USA's national dag, også kaldet uafhængigedagen (fact: Den dag USA blev uafhængig af koneriget Storbritannien i 1776)  

Hvad I nok ikke ved, et at Danmark er det land uden for Amerikas grænser der fejre det mest(?!)

Jeg vidste det ikke. Men min veninde Nicoline (Link) og hendes mor havde tænkt sig at tage til Rebild bakker og være med til at fejre dagen. Så  da jeg blev spurgt sagde jeg selvfølgelig ja ;-)

Så vi satte os i bilen og kørte mod Rebild (hverken Nico eller jeg har deltaget i festen før)

Selvom vejret ikke var særligt godt, var det nu meget hyggeligt ;-) Der var stillet en scene op, hvor forskelige mennesker holdt tale: nogle ministre, Dale Mortensen (Nobelpris modtager), en mand fra den amerikanske ambassade, en DR korrespondent, en dansker der var flyttet til Amerika, og endda en der skulle læse en hilsen op fra Præsident Obama. Udover taler var der fælles sange, bla. den danske og amerikanske national sang. Der blev også sendt en hilsen fra Flyvevåbnet i form af to F16 fly som fløj et par gange hen over hovederne på os.

Det var nu meget hyggeligt, selv om man fik ondt i røven af at sidde i bakkerne i så lang tid :-0
Selvom jeg nok ikke selv var taget afsted var det sjovt at prøve!
 Jeg er glad for at jeg tog med, så jeg har det i baggagen når jeg kommer til USA. ;-)
Link til Rebild festens hjemme side ;-)

Knus fra Laura 
Herunder billeder fra dagen :


På stien ned til scenen, forrest er det danske og amerikanske flag, 
der herefter følges af et flag for hver stat. 


Det er sådan man sidder i bakkerne.



Scenen (Set fra der hvor vi sad)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar