søndag den 12. maj 2013

Infomøde i Vejle :D

Igår skete der endelig noget på udvekslings fronten igen :-)

Jeg var til infomøde i vejle (et 8 timers møde, hvor man møder nogle af de andre udvekslings studenter  og bliver bombet med informationer)
Det startede kl. 10.00, så vi skulle op før fanden fik sko på, og satte snuden mod Vejle ;-)

Vi startede med at komme ind og fik udleveret en kuvert med navn på, samt et navne skilt hvorpå vores Amerikanske organisation står på. I kuverten var der en forældre og en elev håndbog, samt en liste med de 10 gyldne regler:
Explorius 10 gyldne råd
- Til mødet lærte vi også vigtigheden af hvert enkelt råd

 Efter det var der et to timers møde, forældre og elever samlet. Her fortalt de noget om programmet/ organisationen generelt  vi hørte nogle af de tidligere udvekslings studenter fortæller lidt om deres år, samt at hele salen kom på Skype med en elev som er i USA i øjeblikket.

Efter disse to timer var man godt mør i hovedet, og forældre og elever gik hvert til sit- hvilket i vores tilfælde betød spisepause ;-)

Under (den meget lækre) sandwich var der (indrømmet) lidt en pinlig stemning- ingen kendte nogle, så det var lidt svært at holde snakken kørende. Men efter pausen gik elverne op, hvor vi lavede en masse "ice-breakers" øvelser, det fungerede rigtigt godt! og der kom gang i salen. Vi skiftede hele tiden grupper, så vi snakkede med så mange som muligt.  Der var bla. en øvelse hvor hver enkelt elev fik et papir, med en måde at hilse på(?!), der efter skulle man gå rundt og hilse på hinanden med hver sin måde. På mit papir stod der: Kiss tree times, left, right, left. Derefter skulle jeg ud og dele kindkys ud ;-) Det var faktisk meget sjovt, og noget akavet. Der var nogle der skulle nikke fra to meters afstand, så efter jeg havde "overfaldt" dem med kys, trådte de bare et fire skridt tilbage nikkede og gik videre. Så står man der og tænker at hun nok ikke var klar over at jeg havde tænkt mig at hilse på hende, og derfor bare syntes jeg var lidt underlig- men haha, så fandt jeg ud af, at det bare var sådan hun skulle gøre ;-)

Efter alle disse øvelser, skulle vi lære noget om konflikthåndtering- hvad gør vi hvis? osv. osv.

Bagefter skulle vi lave nogle skuespil ud fra nogle virkelige cases. Det var virkelig underligt i starten- indrømmet ;-) Men jeg kom i en super hyggelig gruppe. Vi skulle lave et skuespil om en udvekslings student i england, som har det super fedt. Dog drikker hendes værts mor, og krænker hende med meget private hemmeligheder om  hendes liv. Vi havde ca. 10 min. til at lave skuespillet, som kom til at hedde "Fifa og klamme historier" Det skal lige nævnes at man ikke kendte nogle i den gruppe man blev sat i ;-) Ej, det blev virkelig godt, og vi BURDE have vundet for den præstation! :-D

 Kuvert, forældre håndbog og elevhåndbog




Ingen kommentarer:

Send en kommentar