onsdag den 23. april 2014

Længe siden!



Hejsa til alle derude! :)

Så må jeg vist starte endnu et indlæg med en undskyldning for ikke at have skrevet i lang tid. Det føles ihvertfald som  længe siden! Tiden flyver afsted når man har det godt- og der hat jeg ihverfald! ;)

Nu må jeg hellere tænke mig om, så jeg kan huske alle de ting jeg gerne ville fortælle jeg om! Jeg må se om jeg ikke kan kommer lidt hurtigt rundt om dem, da klokken selvfølgelig er alt for mange ;)

Jeg kan ærligt ikke huske om jeg har nævnt dette før, men jeg tager en "Leadership and character development" class, hvori læren ganske enkelt snakke om hvordan man kan være "en god person" og et godt forbillede for andre, samt lede på en god måde ;) Så hver anden mandag detager en masse af os i et lille metor program hvor vi skal lærere små børn i 5th grade om de ting vi selv lærere i vores klasse. Det er virkelig sjovt! og dejligt hvis man kan gøre en lille forskel også da! Vi snakker med dem om respekt, attitude, appreciation osv. og så går videre til skole efter den første time- ekstremt hyggeligt! :) Imorgen skal vi faktisk prøve et lille nyt mentor program med denne klasse under emnet "Empathy" Der er en hel afdeling for "Kids with disabilities" i vores skole, som går i nogle af de "normale" klasser og i nogle specielle klasser. Vi skal så følge med nogle af dem rundt i morgen i de første tre timer, og hjælpe dem osv. :) - Jeg glæder mig ;)

Ellers så har jeg travlt med Lacrosse. To timers træning hver dag, og så er vi begyndt at træne i weekenden også nu. Ikke at det gør mig noget, jeg er virkelig glad for mit hold!
Guess what?! Vi er ubesejrede indtil videre! (En trænings kamp, og to officelle kampe) Kampen mod Midelton (Lidt en stor rival) blev også kampen hvor jeg scorede mit først mål! Yay! Jeg må indrømme at jeg blev lidt overrasket da jeg så den gik ind, da det ikke var mit bedste skud! Men da den så fakstisk gik ind begyndte alle at råbe og heppe på mig! Hahah, tak for støtten piger- det var lidt pinligt, men det er nogle dejlige piger alligevel, haha :) Vi har en kamp igen i morgen- dog er der en chance for at den bliver aflyst pga. regn. Men anyway betyder det Dress up day. Vi skal have vores jersey og kilt på. Ja. Vi SKAL spille med nederdel på. Lacrosse er meget sexiest, hvor reglerne i pige lacrosse er meget "piget" hvor talcking er considered farligt, imens jeg tog ud og så min første drenge kamp igår, og så hvordan de fuldstændig kunne smadre hinanden. Drenge sporten var ret vild! De kunne skubbe hinanden i ryggen og slå med deres stick og sparke og alt muligt! Det så nu meget sjovt ud! Jeg savner lidt noget kontakt sport i pige lacrosse ;)

Jeg tog til et Horse Fair men et par udvekslingsstudenter og min område rep.?! Hvis du ikke ved hvad et horse fair er, så er det intet problem- jeg havde heller ingen ide før jeg faktisk var der. Det var lidt ligesom et kæmpe "loppe marked" men finere for alt muligt heste haløj, og så var der opvisninger, jeg så bla. heste fodbold og et heste mode show. Sidste meget interesant....
Jeg har desværre ikke haft tif til at gå til nogle af de ting min område rep. har haft planlagt for os udvekslingsstudenter, så det var rigtig dejligt at komme ud og snakke med nogle andre som mig ;) Der var en pige fra norge, to fra tyskland, en fra Østrig, en fra SydKorea, og en fra Kina. Jeg så den højeste nu levende hest, og lærte at sige: "Jeg hedder Laura" på måde manderin (Kinesisk) og syd koreansk, så dagen må betragtes som en succes. ;)

Påske var i weekenden! Vi tog i kirke, hvor der var en rigtig fin guds tjennste med et helt orkester osv. der spillede traditionelt kirke musik. Alle var super fint klædt på, så det var rigitg fornemt. Efter kirke tog vi hjem og vi fik bedsteforældre på besøg (Tims far+mor) Vi havde en "Stor" ægge jagt. I år havde Chandra i stedet for chokolade æg gemt plastic æg med penge i, og så havde hun gemt en kurv til hver af os med slik og chokolade i også! ;) Jeg fandt $4 woop woop! Hannah $15 og Josh $10. Der er nok plads til forbedring fra min side, men jeg kendte jo hellere ingen af de traditionelle gemme steder ;) VI havde så en stor fin frokost, efterfulgt af en stor fin dessert. Så tog Tims forældre hjem. Og vi gik en tur udenfor, og det var faktisk varmt! Jeg fortrød endda at ikke havde taget shorts på- ren luksus efter denne vinter! Da vi kom hjem spillede vi alle lidt basketball, og Hannah og besluttede os da for at tage en tur på rulleskøjter. Noget jeg nok ikke har gjort siden 2. klasse?! Haha. Meget skræmmende, men sjovt! Jeg tror endda jeg fik det i slutningen. :) Chandra besluttede sig for at joine. Og det var totalt throw back til da vi stod på langerend. Det vidste sig at hun havde stået en masse på rulle skøjter før hun fik børn, og hverken Hannah og jeg kunne følge med hende! ;)

Hvad sker der ellers?
Nårh ja, prom er om 3 dage?!!!! Hvis der er nogen der ikke ved hvad Prom er, så er det den kæmpe fest hvor pigerne klæder sig i overdrevne prinsesse kjoler og drengene i smoking, og så bliver der kåret en prom king and queen! Vi stemte for ca. 2 måneder siden, såååh ;) Prom king and queen, er en kæmpe stor ting på mange skole da det sådan set er en popularitets erklæring, men jeg tror ikke det er helt så stort på min high school som nogle af de andres ;)
Jeg er sådan set klar til prom nu. Jeg var ude og købe sko i weekenden. Så jeg har sko, kjole, en date og en hår tid bestilt. Jeg glæder mig. :)
Jeg har lånt en kjole fra en ven her, da de sørme går All-in på det emne her, og jeg slet ikke vil have plads til sådan en i min kuffert hjemad.
Jeg vil ikke fortælle hvordan den ser ud, men jeg bliver sørme prinsesse fin- tro det eller ej ;)

Knus

Horse fair 


Heste fodbold 


Den højeste hest


 






Højst sandsynligt mit yndlings billede ;)

Vi prøvede at lave fotos kyllinger cupcakes til en sleepover- bedøm slelv resultatet ;) De er smukke!

Smør får til påske, det er jo Wisconsin!



Når der bliver sagt "Spis!" Til LaCrosse spagetti dinners, så bliver ser spist! En tallerken for pasta, en for frugt, og en for dessert. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar