torsdag den 13. februar 2014

Traaaavl uge!

Haløjsa til alle jer der ude!

Jeg har ikke siden swim team endte haft så travl en uge som jeg lige har haft- og den er ikke over endnu ;)

Jeg må nok hellere starte, hvor jeg lovede at begynde sidste gang jeg skrev. ;)
THE GRAND CANYON!!!!   link
- Det fortjener at blive skrevet med stort! Onsdag i sidste uge, fik jeg (kind of) snakket min værtsfamilie og jeg til at tage den 6 timers lange kørsel fra Tucson  til the Grand Canyon. Så vi stod tideligt op og begav os afsted. Da vi endelig kom til the Grand Canyon byen, tog vi i "Biografen" og så en film om hvordan den var blevet lavet, og hvordan indianerne boede i den indtil de hvide kom, og I ved nok hvad de gjorde…. Den vidste hvordan den var blevet udforsket via måneds lange og livsfarlige sejlture via floden i bunden, lige indtil klip af hvordan man kan gå ture og river rafte i den idag. Det var ret cool. Da det endelig blev tid til at køre videre kørte vi igennem en bilet luge, og ud på en vej med en masse træer. Og der var sne?! (Man skulle tro der ville være varmt, selv om vinteren) Mens vi kørte her, kunne man absolut intet se af Canyonen. Det var først da vi parkerede, og gik hen til "The visitor center" at vi kunne se den…… Og WOW!….. Det var så uvirkeligt at det så helt falsk ud, det lignede simpelthen noget på et billede, det var slet ikke til at fatte at det var lige foran en. Den var så ufattelig grande (Stor). Vi tog en bus rundt, og gik lidt ned i den nogle steder- altså mere hiking. Og så ellers bare tog en masse billeder. Dette fortjener også sig eget foto album, så du kan se en masse billeder fra denne udflugt under mit billede album link oppe i toppen af bloggen. Jeg har prøvet at sortere en masse ud i dem, men jeg er bange for at de stadig er frygtelig usorteret og nogle knap så gode nogle ind imellem de lidt bederer.  Jeg var bestemt glad for at jeg fik muligheden for at gøre se dette. The Grand Canyon er et af verdens 7 naturlige vidundere.
Vi blev der indtil det blev mørkt, og kørte derfor en time hjemad og overnattede på et hotel. Hvor vi smed kuffertene ind på værelset, og derefter slappede af i et hot tub. Torsdag kørte vi ad en utrolig smuk vej igennem nogle bjerg pas (Der mindede mig utroligt meget om Canada) til Sedona  en by der er kendt i hele USA for sit smukke røde klippe landskab. Her brugte vi hele formiddagen, vi fik shoppet lidt, taget nogle billeder osv. (Side note til min far: Jeg købte en meget undeholdene gave til dig her, jeg er  næsten sikker på at du vil lide den så meget som jeg gør. Du ved jeg tænker på dig ;) ) Efter vi var færdige her kørte vi til Phoenix, hvor vi tog flyveren hjem igen til kolde Wisconsin.
Vi var hjemme omkring midnat, hvor der skulle gøres klar til skole næste dag. Jeg må indrømme at jeg var lidt træt ;) Efter skole havde jeg ikke  tid til en lur, fordi Ski pigerne holdt film og ski toning aften. Så det blev igen ret sent.
Lørdag morgen skulle jeg tideligt op, da jeg skulle lave "The Polar Plunge". Jeg havde samlet penge ind, og skulle derfor med nogle af pigerne fra Swim teamet hoppe i en sø, hvor der var -20 grader udenfor. De var nødt til at save hul igennem den ca. 40 cem tykke is. Men vi gjorde det! Og alle de penge jeg  fik samlet ind gik til "The speciel olympics! Det var virkelig en fedt ting at gøre. Og her blivet det betraget som en af de ting man bare MÅ prøve- mindst en gang ;) Efter dette tog jeg ud til et bowling sted og fik Pizza med en af pigerne. Da jeg kom hjem havde jeg lidt tid før jeg skulle ud og stå på ski. Jeg kom igen sent hjem.
Søndag var en endmu mere stresset dag. Har jeg nævnt at jeg starter til LaCrosse som min forårs sport? Anyway, så har de nogle "Open gym" træninger en gang om ugen- søndag. Hvor man kan komme og træne fra 10-13.00 før sæsonen starter. Så Abby (En pige fra skiteam som også spiller LaCrosse) og jeg stod tideligt op, tog ud og stod på ski et par timer, og tog så til min aller første LaCrosse træning. Det var virkeligt svært, det må jeg sige. Men også meget underholdende, så jeg glæder mig rigtig til sæson start d. 3 marts!
Efter LaCrosse træning to vi hjem til Abby og spiste, fordi vi skulle nemlig videre til et ski race. Og ikke nok med det, så var vi kommet bagefter iforhold til løbene pga. aflysninger pga. alt for koldt vejr, så der var et dobbelt race. Så isteder for 2 løb havde vi 4! Så det blev igen en sen, men meget underholdende aften.
Mandag blev jeg nødt til at misse skole, da jeg skulle til Ski Conference. - Kvalifikation til state, hvilket vil siger Ski mesterskabenerne, hvor alle de bedste skiløbere fra staten kommer og racer mod hinanden. Det gik fint. Jeg kom lige præcis ikke til State, da mit hold sluttede som nr. 2 og derfor kunne tage 7 piger med, og da jeg missede et race da jeg var i Arizona, så havde jeg lige præcis ikke nok point. :( Men det var fint nok, jeg skulle stadig med op til (byen) Lacrosse og heppe på mit hold.
Tirsdag i min 7. lektion. kom en af af forældrene- også en lærer som er tilknyttet til teamet hen og fortalte mig at en af pigerne ikke kunne deltage og jeg var den næste i køen hvis jeg ville med? Yes, det er rigtigt nok. Jeg skal til state bitches!!!! The funny thing is, hvis jeg ikke havde taget til Arizona, men var blevet hjemme og race istedet for så ville jeg højst sandsyndeligt være kommet med ved egen hjælp. Men hey, man kan jo ikke for alting, eller? ;-) Jeg glæder mig ihverfald.
Mrs. Wolfe (Forældren) sagde at der var et møde der var ret vigtig at jeg kom til samme aften, eftersom jeg aldrig har været il state før,  med informationer osv. Lækkert lækkert!
Indtil jeg fandt ud af at jeg havde en Swim Banquet samme aften. En Wrap Up aften for mit svømme hold. Utroligt sent-  I know…. Jeg skyndte mig at ringe til Abbie (Ikke Abby. Abbie var på svømme holdet, og var den der overtalte mig til at starte på ski holdet)  Hun sagde at hendes far kunne skaffe mig alle papirene fra mødet, så jeg kunne gå til "the swim banquet" samme med Abbie. Endnu en sen aften, men det var SÅ dejligt at se alle pigerne igen. Jeg må indrømme at jeg har været lidt dårlig til at holde kontakt med dem, og jeg savner dem da! De er simpelthen alle sammen SÅ søde!
Onsdag var der normal skolegang, og efter skole var der ski træning til sent ud på aftenen.
I dag tog jeg ud med en ven (Maddie) og trænede lidt for os selv til sent ud på aftenen.

Da jeg endelig kom hjem her til aften har jeg prøvet at indhente lidt lektier for de dage jeg ikke var i skole, men har simpelthen været alt for træt. Ved at skrive dette har jeg lidt indset hvorfor ;)

Så planerne for weekenden? Jeg skal bare slappe af, og indhente alt min manglende søvn.


Pfffffh. Just kidding. I morgen aften ( Valentines Day) skal jeg hænge ud med pigerne fra ski team. Jeg tror vi tager ud at spise og så i biffen for at se den nye chik flick "Endless love"
Lørdagen morgen tidlig begiver vi os til Lacrosse (Igen byen). Ca. 3 timers kørsel, for at prøver pisterne af der, som skulle være sværere end dem vi har her i Verona.
Søndag: State racing.
Mandag: State racing.
Tirsdag: Normal skolegang igen.

Puhha.

Her er et <Link> til "state" hjemme siden. Jeg tror jeg hørte at man kunne live streame løbene der. Helt ligesom til OL, haha :D Jeg skal race i Slalom og SG (Super Giant slamon tror jeg det betyder ;)  )
Nu blev det så midnat igen, det tager tid at skrive sådan en smørre her.
Jeg vil smutte i seng nu, skal jo op og i skole i morgen.

Godnat amigas :)

Laura

Ingen kommentarer:

Send en kommentar