tirsdag den 17. september 2013

Før jeg begynder rigtig at skrive på dette indlæg, må jeg sige at dette indlæg muligvis bliver langt :-)
Jrg har haft noget influenza værk, og har simpelthen ikke haft overskuddet til at blogge - men nu skal I få en opdatering! :-D
Jeg var som sagt syg, og udeblev en dag fra skole. Jeg er stadig ikke helt frisk men har klart mere overskud, så livet er lidt nemmere - og jeg har tid til at blogge nu;-)

(Billeder længere nede)
Vi har haft endnu et swim meet. Denne gang med temaet Disney Day! :-D Jeg var stadig syg, så jeg endte med at tage hjem efter skole og sove i stedet for rent faktisk at blive og se dem svømme. Vi vandt aligevel- GO WILDDCATS! :-D

Kirke: Jeg går forst i kirker hver sønddag(og beder bordbøn før aftensmaden) Men kirken her er helt anderledes! Der er et band i kirken hvor de spiller på keyboard, bas og trommer!
Man laver så mange ting med kirken, vi havde en dag hvor vi skulle møde senere i skolen og så var der arrangeret en brunch for alle børnene. De holder også en gudtjenneste kun for high school børnene kaldet the Deep. Det er alt samme SÅ hyggeligt- og selvfølgelig kaffe og kage efter alle gudstjennesterne ;-)
eksempeler på musik vi høre/ synger i kirken:
O, praise him- link
Grace Like Rain- link

Jeg har også lavet aftensmad, dansk selvfølgelig ;-) Jeg lavede frikadeller og kartoffelmos, jeg nåede ikke lige at lave noget sovs ;-) Mine forholdsvis kræsne værtssøskende kunne godt lide det ! :-D
De putter smør og ostpå ALTING herovre... De syntes at de er ekstemt underligt at jeg kan finde på at putte ketchup på  mine pasta. Så jeg severe selvføgelig mine frikadeller med ketchup i stedet - haha, et ret godt resultat faktisk ;-)

Min kære værtsfamilie gør alt for at få mig til at føle mig hjemme :-) De køber havregryn og den rigtige slags yoghurt til mig for morgen mad osv. Og en dag kom min Chandra (værtsmor) hjem med disse kager. (billede længere nede) Hun havde smagt dem før, og da de hed danishes tænkte hun at de nok var danske, og havde købt dem til mig ! :) De var ganske okay, de smagte af fastelavns boller...
De fejre ikke fastelavn herovre, så jeg måtte selvfølgelig forklare dem hvordan og hvorledes vi spiste og bagte disse boller i Danmark ;-)

I dag kom der en pakke med posten til mig ! jubbiii :-D Min kære mutti havde sendt mig mit nye kredit kort (jeg kunne selvføgelig ikke finde det andet aftnen før jeg fløj hertil :/ ) i pakken var der også nogle meget smukke Georg Jensen lysestager til min værts familie, som de blev meget glade for! Samt et laaangt og meget sødt brev fra mor og et fra mormor. Mange tak skal I begge to have- I er savnet !
Hvis andre skulle have lyst til at sende mig noget (hæhæ) så ville det blive meget værdsat!

Min adrasse er: Laura S. Højgaard
                         529 Miltary Ridge Drive
                         Verona, Wi 53593
                         USA

Det utrolige er sket!!!!! Vi tog i et World market, og de havde både lakrids(salt fisk) OG rugbrød!!! Jeg har nok aldrig været så glad :-D Begge ting er noget som jeg allerede savner, så var så  glad for at se at det godt kunne fåes her. Dog var det ret dyrt. Rugbrøds "pakken" med ca. 4 skiver i kostede ca. 5 dollars. Så det er nok ikke det jeg kommer til at spise til hverdag, men vi købte da lidt ind ;-)

Hannah har presset mig til at lave en instagram profil -.- lhoejgaard97- I er velkommen til at følge mig, jeg kommer jo  nok til at lægge nogle billeder op der ;-)

Udover alt dette er det bestilt flybillitter til Florida i "Spring vercation" og en tur til Chicago i efterårsferien er ved at blive planlagt! weeee glæder mig :-D

Folk rundt omkring er begyndt at stille spørgsmål- hvis du har nogle sprøgsmål så må du endelig ikke tøve med at spørge! :-)

knus fra Laura

Disney day- jeg er klædt ud som en minnion! Kan i finde mig ? ;-)



Team day




 Kirkern:


 Den er større end den ser ud på billedet, stod ikke så godt til at tage et billede
 Kage- mums :3

 Frikadeller og kartoffel mos


Danishes (fastalavns boller agtigt)



Post !

 Søde Hannah lagde dette billede op på instagram <3

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar