fredag den 6. september 2013

Første, anden og tredje skoledag :-)

Halloo kære followers :-D
Jeg ved godt at jeg burde at have skrevet et indlæg om min skolegang lidt før, men når jeg har haft et lille tidsrum hvor jeg rent faktisk ikke laver noget, da har jeg bare ikke haft energien til at foretage noget konstruktivt ;-)

Anyway: Jeg er startet på min High School! -Og den er størrere end jeg havde regnet med! Jeg havde forstået det som om der gik ca. 400 elever på min skole, men det vidste sig så at være på hver årgang. Så i High school'en er vi ca. 1200 (!)

Om tirsdagen var jeg til et orienterings møde, for alle de nye elever der starter i år (som ikke er freshmens) Vi var omkring 20. Vi blev vist rundt på skolen, og lærte hinanden af kende. Det var forholdsvis akavet, men efter frokost (pizza) tøede stemningen lidt mere op, så det endte med at være ret hyggeligt :-)

Onsdag var min første "rigtige" skoledag. Fordi svømmeholdet havde et svimm meet om aftnen, skulle alle svømmerene klæde sig ud efter et valgt tema (neon) og gå rundt på skolen med det hele dagen- OBS. det var kun svømme pigerne der gjorde det. Min søde hostmor havde sagt at jeg ikke behøvede at klæde mig ud, besluttede jeg mig alligevel (efter trodser om eller at skulle have en t-shirt smurt ind i sennep på) for at tage en neon T-shirt på :-) Klasserne gik fint. Jeg kom for sent til min psykologi time efter frokost og var derfor låst ude. Men elever var sød nok til at læse op for mig, herefter satte jeg mig på den forkerte plads, og stod forvirret at læse på tavlen (med de meget små bogstaver) hvor jeg så skulle sidde, selvfølgelig sad der en på min plads! Men da jeg endelig kom på plads var det en rigtig god time! Læreren er rigtig god. Den eneste time jeg ikke var helt glad for var spansk 1. Jeg skulle have den time sammen med alle freshmens'ne. Her på skolen er man mere opdelt i hiraki er jer er vant til ;-) Så de to/tre år yngre sad bare og kiggede på mig, og tænkte "hvad laver hun her?" Og så var læreren ret underlig, han var ny og totalt over gearet på en ufed måde. Så jeg gik videre til svømme træning, og tænkte på at bytte min spansk time med noget andet.

OBS.: Jeg spiste ikke min frokost ude på toilettet helt alene (haha) Jeg tilbragte min frokost sammen med Hannah, og flere af hendes venner. Jeg havde mødt flere af dem før, men dem jeg ikke havde mødt var rigtig søde. Der var nogle fra mine klasser som havde spurgt mig, om jeg ikke ville spise frokost med dem, men timen før frokost have jeg sammen med  Hannah. Så vi følges sammen ind i kantinen, hvor der er voldsomt mange elever på meget lidt plads, så jeg kunne slet ikke finde rundt ;-)

Torsdag: Min første morgen svømme træning, jeg blev nødt til at stå op kl. 5.00, for at være i poolen 45 min. senere.
Jeg fik lavet en aftale med min coundsler (staves?) omkring at skifte nogle klasser. Hannah syntes, at der var en fin ide hvis jeg ville skifte, og sagde at der nok ikke kunne være nogle problemer i det. Hun har selv World Studies i den time, så jeg kunne jo komme ind i hendes klasse hvis nu hvis ;-) Det var ogsåtirsdag jeg havde den helt igennem forfærdelige matematik prøve! Folk der kender mig, ved godt at jeg ikke er et matematik geni, men jeg er skam heller ikke dårlig. Jeg forstod ikke et ord af den prøve! :-( Alting hed noget andet, og det var stillet op på en helt anden måde... :-( Jeg snakkede bagefter med læreren, og hun sagde at hvis jeg havde problemer med at forstå denne tekst, så ville jeg få det svært i klasse. Hun anbefalede mig, herefter at tage en anden matematik klasse, da hun godt kunne se at jeg ikke syntes det var så fedt. ;-) Efter skole havde jeg vildt travlt med at komme til svømme træning, hvor en sygdom e´viser sig lidt hist og her.

Fredag- idag :-) : Jeg fik snakket med min coundsler, og hun forstod mig  100% Vi snakkede lidt om hvilke klasser jeg kunne tage i stedet for advanced algebra og spansk. Jeg forslog introduction to accounting i stedet algebra'en, hun forslog teater. Da jeg sagde at Hannah, var i teater klassen blev det hurtigt realistisk at jeg tog det, i stedet for matematik. Teater er dog kun et semester fag, så jeg tænkte at jeg kunne tage det der accounting noget i 2. semester. Men ak, accounting var kun  i første semester, og kun i den time på dagen. Det var selvfølgelig  det eneste matematiske fag, jeg havde modet til at prøve kræfter med. Da trådte min counsler ind, og sagde at jeg jo ikke fik noget credit for dette skole år når jeg kommer hjem, og hun derfor ikke kan se nogle problmer i, at jeg ikke tager matematik. Så jeg endte med at få teater(!) i stedet for algebra i første semster, og advaced video produktion i 2. semster. I stedet for spansk har jeg fpet endnu et social studie, nemlig world studies. Hvilket jeg allerede elsker! ;-)
Hannah er blevet smittet af det influenza værk på svømme holdet, og jeg kan mærke det komme- hvilket resulterede i,  at vi begge blev hjemme fra svømme træningen, og den første football kamp på hjemmebane i dag. Men jeg har det allerede bedre, så det var det rigtige valg. :-)


Det var stort set alt for denne gang (beklager men jeg kan ikke fatte mig i korthed), jeg er blevet bedt om at opdatere noget oftere. Jeg skal nok prøve, men jeg har altså meget travlt, og det har aldrig været tanken at jeg ville opdatere hver eller 2. dag. :-) -Jeg skal nok skrive når der sker noget spændende ;-)

Knus fra Laura

Ps. Jeg har modtaget min dejlige mac computer! Derfor er det også blevet muligt for mig at lægge billeder ud fra New York(!!!!!!!) Jeg har virkelig prøvet at sortere i dem, men der er stadig ALLLT for mange ;-)
  Hvis I klikker på billedet af mig ude i kollonen ude til højre burde i komme ind på min google profil. Herefter kan i finde min album, og så hedder albummet "Softlandig i New York" Eller burde dette link at virke (?): Link til mine billede albumer :-)

Jeg har valgt at jeg vil prøve at lægge billeder fra ture o.lign. ud på denne måde, så I ikke behøver at rolle en km. ned af skræmen :-)




Jeg tog lige hurtigt dette billede, før vi fik taget gruppebiledet- som jeg selvfølgelig prøver at få fat på. 
Dette er et godt eksempel på, at amerikanere gåt all-in. Jeg vil lige gøre opmærksom på at hver især, skulle ALENE ud i deres 7 forskellige klasser med mange forskellige elever der ikkevidste at det var svim meet "neon day"



Ingen kommentarer:

Send en kommentar