mandag den 20. januar 2014

Finals og ski race

Så i denne uge har det været finals. Hvilket er lidt ligesom terminsprøver. Du tager en test i hver klasse, og i de klasser der kun vare et semester er det lidt ligesom din eksamen.
Disse test glæder normalt ca. 10% af din samlede semester karakter.

Jeg må ærligt indrømme at det var enormt svært at finde motivationen til at studere for disse test, da mine karrektere her ikke kommer til at gælde for noget når jeg kommer hjem. Så jeg gik til hver test, hvor jeg ca. kun havde kigget mine noter igennem på ingen tid. (Hæhæ) Men jeg føler at alle testene gik godt nok.
Jeg har A eller A- i alle mine klasser. Hvem havde troet at det ville være så nemt at få gode karektere her? Hvis du bare laver dine lektier er du vist sikret et b-! ;-)

Så på tirsdag (Mandag er fridag) Starte det nye semester! Tænk engang at jeg allerede er halvvejs?! -Som tiden dog flyver afsted! Nyt semester betyder også nogle nye klasser, så mit skema kommer til at se sådan ud:
1. Period: Photography
2. Period: Social psych
3. Period: English (Igen- hel års klasse)
4. Period: Leadership and development class
5. Period: Life guarding (Liv redning ved en pool osv. (: )
6. Period: Environmental science (Igen bel års klasse)
7. Period: (?)  World Studies (?) (Måske igen- hel års klasse)

Grunden til at jeg sætter et lille spørgsmåls tegn ved world studies er fordi jeg har aftalt et møde med min counsler for at se om jeg kan skifte klasse. Klassen er ellers  ment som et helårs klasse, som alle Sophsmores skal tage, men fordi jeg er junior så behøver jeg endelig ikke at tage den. De fleste elever i denne klasse tager det kun fordi de skal, og respektere hverken læreren eller undervisningen, hvilket får mig til at føle jeg kan bruge den tid meget bedre i en anden klasse. Så nu må vi se om jeg kan få den byttet til noget bedre! ;-)

Foresten havde min video production class en youtube channel hvor alle vores videoer blev uploadet, hvis I kunne være interasseret i at se hvad vi lavede så klik Her. Det skal lige nævnes at vær video blev lavet med en speciel opgave. ;-)

I dag (Mandag) Havde vi fri fra skole pga. Martin Luther King Jr. day. Jeg brugte et par timer henne i kirken hvor der var arrengret noget for alle High School eleverne, hvor vi spillede nogle spil spiste noget mad og bare hang ud- ret hyggeligt! Og så have jeg også mit andet skirace i dag. Btw. Jeg fik 29. plads ud af 60 ved det sidste race. Jeg er ret tilfreds med det, da nogle af disse piger har racet siden de kunne gå, har privat lærere osv. Hvor det var mit første race! ;-)
I dag skulle jeg så på den igen. Jeg var så dum nok til at tage en snow board pist med nogle venner før selv racet, hvor jeg selvfølgelig faldt og slog min ryg en smule. -intet seriøst, bare dumt! Haha, jeg føler lidt at jeg lige må nævne at vi var tre piger der tog den pist og jeg var ikke den eneste der faldt ;-)
Anyway gik racet fint nok, jeg var ikke helt så hurtigt som jeg havde håbet.. Men ganske tilfreds er jeg da.
Der er nogle der har spurgt ind til hvad "Ski team" er, så jeg tænkte at jeg nok hellere lige måtte prøve at forklare det lidt nærmere. Amerikanske high schools har sport tilknyttet til dem, ikke i skoletiden men oftest lige efter. (Og hvis du er rigtig god, så kan du bruge din sport til at få et scholarship til college)  Så jeg står på ski med en masse fra skolen, dog ikke i skole tiden. Der er et race hver mandag og træning hver onsdag. Udover dette er trænerne normalt også der i weekenden, til lidt ekstra træning. Til træning bliver banerne normalt sat op, så du kan øve med dem eller du kan "free ski" med en af trænerne hvor du øver tenik osv. Håber det kunne kaste lidt lys over det. ;-)

Nu vil jeg smutte i seng så jeg kan være klar til mit nye semster i morgen! ;-)

xoxo Laura


Et par billeder fra da vi var ude og ski i solskins vejr i weekenden ;-)

Abbie og jeg. Hun var den pige fra swim team der overtalte mig til at starte på ski ;-) 

På vej op i stole liften. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar