mandag den 6. januar 2014

Jul, nytår, æbleskiver og fremlæggelse

Så er vi på den anden side af nytår, og jeg skylder jer vist en opdatering! Jeg har bare haft travlt, og lidt svært ved at tage mig sammen til endelig at skrive ;-)

Julen  var andeledes, men sjov at opleve. D. 24. december vi fik oste fondue og raclette  så tog vi i kirke, og hjem igen til Ris A'la mande. (Det var også planen at vi skulle have chokolade fondue, men det blev for sent) Jeg tror godt at de alle kunne lide min Ris A'la mande, hvilket jo var fornemt. Jeg syntes ihvertfald at det var dejligt at få lidt dansk jul indover også, da jeg i de sidste dage op til jul havde lidt svært ved at komme i den helt rigtige julestemning. Efter desserten gik ved ned til "Det danske juletræ/ badger træet" i kælderen og åbnede alle gaverne fra hinanden. Jeg forventede ærligt talt ikke noget fra min værtsforældre, men jeg fik nogle rigtig lækre gaver fra dem :) Jeg gik sammen med Hannah om at købe en gave til Josh, og jeg gik sammen med både Hannah og Josh om at købe gave til Chandra og Tim. Udover dette gav jeg dem alle sammen en fælles foto bog halvt fyldt op med billeder fra mit første halve år her :)
Den 25 stod vi tideligt op, tjekkede sokkerne for de gave julemanden havde puttet i dem om natten og kørte til Chandras forældre i Chicago. Oldeforældrene var der også, og de havde gaver til ALLE! Så jeg fik igen et par gaver ;) Det var en rigtig hyggelig dag, men jeg var lidt træt fra aftnen før,.
D. 26 tog vi ud til Tim forældre. Igen igen lækker mad, og gave regn. Jeg kan ikke helt lade være med at have det lidt dårligt over ikke at have noget at give alle de gavmilde tanter, onkler og bedsteforældre tilbage, men Hannah og Josh giver dem heller noget, hvilket hjælper lidt på samvittigheden, haha ;)
D. 27 tog Josh og jeg ud og stå på ski. (Vores kommende ski tur valgt vi at aflyse, fordi det ville blive for koldt) Anyway, det er en lille skibakke 20 min. herfra. Når jeg siger bakke i stedet for bjerg, så er det  fordi at det ærligt talt er en bakke og ikke et bjerg. Josh og jeg brugte et par timer her, da vi tog hjem havde vi allerede prøvet alle pistne. det er også her jeg skal stå på ski med ski teamet når det endelig starter!
D. 28 tog vi tilbage til Chicago hvor Chandras bror holdt en lille julefest. Og hvis jeg før har nævnt gave regn, så er det vist ikke noget sammenlignet med denne aften. Bedsteforældrne, onkel+tante, + et ægte par (som jeg stadig ikke har fundet hvad er) var alle der.  De havde alle været så betænksomme at købe en ekstra gave) til mig, i tilfælde at nogen af den andre ikke ville gøre det, så jeg ville få ligeså mange som alle andre. haha ;) Det sammen med, at nogle af Hannah og Joshes gaver på mystisk vis var endt i en bil på vej til Texas, så tror jeg jeg endte op med at være den person med flest gaver den aften! Udover dette så spiste vi (en masse)  legede en lej hvor man skulle finde en gemt syltet agurk (ikke ægte) et sted i huset, den der fandt den fik en præmie- i form af 5$. Så smadre vi også et kage hus, spiste den sammen med en masse cookies. Uhhh ja, vi har fået en masse cookies til alle de kom samner.

Nytårs aften var også meget anderledes. Tim og Chandra var inviteret til er fest, så det var planen at vi skulle være alene hjemme. Men Hannah fik os inviteret til en fest. Fest er nok så meget sagt… Vi var nok 15-20 stykker fra skolen, og jeg kendte knap nogen. Det var ret akavet til tider, men vi sluttede af med at have nogle af pigerne over til en Sleep over hvor vi så "New years eve" og sluttede året på en rigtig hyggeligt måde.

Jeg må indrømme at der har være lidt hjemve i julen, men alt i alt var det en sjov oplevelse, som jeg er glad for at have haft muligheden for at opleve.

Meeen… Vi skulle allerede starte i skole d. 2 januar…  :( Samme dag hvor jeg havde min første "Denmark" fremlæggelse! Jeg har ca. 30 min. til at forklare mit land. Hvordan gør man lige det?! Efter tekniske problemer ender jeg med at sidde ved et bord og have min power point slides på min computer foran min ca. 15 klasse kamerater. Endelig var det faktisk en ret godt måde at gøre det på, da denne måde lage mere op til dialog, da folk ikke var helt så bange for at spørge ind til ting.
Jeg må have gjort et eller andet rigtigt, for flere kom op til mig senere og sagde det var en rigtig god fremlæggelse. Credits to the Dane please! :D
I morgen(og måske tirsdag) har vi fri fra skole pga. Det er for koldt. -55 grader celcius. Det er åbenbart for farligt at være ude længe nok til at vente på skole bussen.... Gotta love Wisconsin ;-)

Hola from Laura!

Forresten jeg beklager at jeg ikke har nogle billeder fra julen, jeg arbejde på et skole projekt, som jeg vil vise jer alle senere! ;) Så I må "nøjes" med disse billeder af os der bager æbleskiver! Hvilket i sag selv er ret så flot, jeg har ihverfald aldrig lavet dem selv før, men de havde fået en æbleskive pande foræret af en dansk dame de engang kendte og ville derfor lave æbleskiver med mig. Haha
De elskede dem!




  Fandt lige dette billede fra juleaften, vi fik matchende nattøj!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar