mandag den 13. januar 2014

Kulde, ski, ski og atter ski! :-D

Hello everybody! :-D

Så må det vist være tid til en lille opdatering igen!
I sidste uge kom det en vind fra nordpolen (hvis jeg forstod det korrekt) som resulterede i ekstremt lave temperature her. Mandag og tirsdag kom det helt ned til -55 grader (hvilket også er udsædvandeligt her) hvilket betød at skolen var aflyst pga. kulde?! Det var for koldt for elever at vente på bussen, da der var fare for at ens lunger ville fryse eller sådan noget…. Så de to dage blev mest brugt på at drikke varm kakao,  og se film (indenfor!) Vi prøvede at tage kogende vand og smide det uden for, hvor det så forvandlede sig til sne før det ramte jorden! -Ret cool, hvis jeg selv skal sige det! ;-) Jeg vil prøve at lægge en lille video op, hvis det kan lykkes ;-)

Eller blev sidste uge også ugen hvor jeg startede til ski! Jeg var lidt nervøs da vi kørte hen til "bjerget" i onsdags. I virkeligheden er det vist bare en bakke, men det fungere fint, og er jo bedre end ingenting-haha ;-) Det gik stille og roligt. Jeg fik ikke stået helt vildt meget på ski, da jeg lidt ligesom endte med at sidde indenfor (Da der var så koldt) og snakke med nogle af pigerne, hvilke heldigvis er helt vidt søde! :-D Lørdag tog jeg ud og stod på ski igen. Jeg fik prøvet at kørt en prøve bane igennem et par gange, så jeg lidt ligesom havde en ide om hvad jeg skulle race på om mandagen!
Søndag tog jeg ud og stod på langerand med Chandra! Totalt rescpet til de mennesker der gør det! (Jeg vil prøve ikke at lave mere sjov af dig, hvis du læser det her Emma!) Hold op hvor er det hårdt! Jeg har af en mystisk grund stadig smerter efter det, haha. Ikke noget seriøst, og det er jo godt at kunne mærke at kroppen virker… haha LOLOL.. Søndag aften var der et Pizza party & tuning party for Ski teamet. Vi spiste pizza, og masser af brownie! :-D hæhæ Og så var det meningen at man skulle vokse sine ski, og gøre kanterne mere skarpe? Slibe kanterne? Jeg ved ikke helt hvordan man skal forklare det - på dansk ;-) haha I hvert fald have jeg ingen ide om hvad jeg skulle, da jeg aldrig har ejet mine egne ski før. Så det endte med at jeg havde to drenge til at arbejde på hver af mine ski, mens jeg spiste brownies og cookies-Luksus! ;-) Jeg tog derhen uden mine værtsforlædre, men mange andre havde deres forældre med, så jeg fik snakket med en masse, og alle var bare så søde! Amerikanere er altså bare nemme at snakke med! Dog blev jeg mange gange nødt til at forklare at vi ikke har bjerge i Danmark, og at jeg aldrig har prøvet af køre løb på ski før…
Så idag var mit første ski løb.(!) Det er længe siden at jeg har været SÅ nervøs. Vi skulle køre den lille slags slalom, hvor man skulle ramme "pindende" man kørte udenom for at køre hurtigst muligt. Jeg rystede helt før jeg skulle gøre det dels pga kulde og nervøsitet! Jeg er en ekstremt dårligt taber, og ville jo helst undgå at gøre mig selv til grin ;-)  Men det gik selvfølgeligt fint og jeg overlevede- til min egen overraskelse.   Haha, jeg har gået hele dagen og joket med at jeg nok ville dø.. Fed humor, I know!! Jeg placerede mig midt på holdet!- tror jeg nok… Eller det er ihvertfald hvad jeg har fået at vide, vi får ikke de endelige resultater før imorgen. Et resultat jeg er tilfreds med. Nogen af de piger har løbet skiløb lige så længe som jeg har spillet håndbold- og jeg er ret sikker på at jeg kan "kick their ass" i håndbold, så det er ganske okay at de slår mig i ski ;-) haha
Ellers er dette den sidste uge i dette semester, hvilket vil sige at jeg er halvvejs i mit skoleår! Som tiden dog flyver afsted! Jeg har finals i denne uge, hvilket minder lidt om termins prøver. Så i næste uge tager jeg et nyt skema i brug, og går ind i nogle helt nye klasser med en masse spændende nye mennesker- Glæder mig!
Jeg er blevet kontaktet af Explorius mht. min sidste skoledag, så de kan bastille min billet hjem. Men når jeg kigger ud af vinduet, så er der stadig lang tid til sommer! Så jeg nyder tiden her!
Jeg kan slet ikke beskrive hvor glad jeg er for at være startet på ski team! Mit største råd til evt. kommende udvekslings studenter vil være at I skal holde jer aktiv- Hav gang i noget hele tiden! På den måde undgår man hjemve, haha ;) Julen var meget anderledes, og jeg savnede min familie og mine traditioner i ferien, hvor jeg stadig ikke var startet på ski team. Men kan allerede mærke hvordan et fyldt skema, gør mig i godt humør! ;-)

Nu vil jeg smutte i seng, jeg skal snart op igen!
-Det er til gengæld et at minusserne, mindre søvn ;-) 
Knus fra Laura

Btw/ By the way. Så har jeg i denne update haft brug for at bruge google translate for at finde de rigtige ord på dansk. Haha, meget morsomt nu, og sikkert også super fedt når jeg kommer hjem til dansk på gym. ! ;-) haha  Anyway, godnat fellas!



Vi prøver at kaste med vand!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar