mandag den 7. oktober 2013

Homecoming :-D

Som lovet vil jeg i dette indlæg forklare lidt om homecoming :)
Homecoming er en "stor" skole fest- lidt ala prom, dog ikke så stor og så for alle årgange. Selve festen var om lørdagen, men hele ugen op til, blev der forberedt! 
Der var udklædninger hver dag for alle på skolen. (Jeg fik desværre slet ingen billeder taget :-( )
Mandag var det Super Hero Day. Det giver ret meget sig selv at man skule klæde sig ud som en super helt ;-) jeg  glemte lidt ligesom at vi skulle klæde os ud. Så jeg endte op med at komme i sorte yoga pants (De er vildt populære her ?) sort T-shirt og en sort kappe. 
Tirsdag var Transformation Tuesday. Men skulle klæde sig ud som da man var lille, så man kan se hvordan man  havde forandret sig ;-) jeg lånte en meget farverig kjole af Chandra, leggins, fletning rotte haler, og en meget grim lille pige hat. Dette var den udklædning jeg syntes var den sværeste! Jeg er på ingen måde vant til at klæde mig ud, og finder det faktisk ret grænseoverskridende. Men jeg er her jo for at prøve noget nyt! ;-)
- og de fleste på skolen er også klædt ud, så det er endeligt meget sjovt! 
Onsdag var "When I grow up" Jeg tog denne det ret seriøst, så da jeg ikke ved hvad jeg vil være klædte jeg mig ikke ud. Jeg fortrød det lidt da folk ikke var klædt "seriøst "ud. Med det mener jeg ikke at deres udklædninger ikke var så fantastiske som de plejer at være- for det var de! Men de klædte sig mere ud for sjov- nogle af svøm pigerne var klædt ud som Miranda Lambert- en youtube'r, en var prinsesse, en anden var Hannah Montanna! Min favorit var Lindsey Craig, hun var klædt ud som en brud (med lang hvid kjole, slør osv.) og så gik hun rundt og sagde at hun ville være en gold digger når hun blev stor! hahahah, dette var selvfølgelig ment som en joke ;-) 
Torsdag var "Class Collar Day" Hver årgang havde hver sin farve tøj de skule have på: Fresh mens rød, Softmores rød, Juniors blå, og så skulle alle seniors bære en toga (ved sørme ikke om det er det rigtige navn på dansk. et hvidt lang ala ting ;-) ) Denne dag var rigtig hyggeligt, for så kunne man faktisk se hvilken grade ens klasse kamerater var i, for at være i klasse med dem er nemlig ikke ens betydning med at være i samme årgang her :-)
Fredag var der "WILDCAT PRIDE" Hvilket endelig var så enkelt som at du skulle bære noget tøj, i skolen farver eller med skolens logo på. - Alle overholdte den dress up ;-)

Efter skole fredag var der pep-rally i skolens gymnastik sal. Vores timer var kortere så vi havde tid til det. Pep-rally betyder endelig  at hele skolen mødes i skolens gymnastik sal, for at piske en kæmpe stemning op omkring aftens homecoming football game. Football spillerne danser med chearleadersne, folk råber om kap på skolen kamp råb, danse holdet optræder, og lign. Jeg så skolen youtube hold filme, så jeg skal nok holde udkig efter video, så jeg kan smide et link, for tro mig, pep rally er noget der ikke kan forklares. 
EFter pep rally'en var der en stor parade hvor alle skolen klubber og sporthold gik og gav slik til små børn, vinkede, sang og smilede. Det var meningen at vi skulle have kørt i en brand bil i  paraden, men chaførern var desværre blevet syg. Så et forældre par trådte til med en lille ladbil i sidste sekund- dog var der kun plads til seniors, så resten måtte selvfølgelig gå. - Ja, det er meget delt op efter årgang ;-) 
Efter paraden tog vi hjem og spiste, hvor efter vi tog og spiste og skiftede tøj, hvorefter vi to til homecoming football kampen. Det var som altid vildt fedt at være til football kamp :-) - og vi vandt selvfølgelig ;-)
Lørdag var dagen for dansen, der var bare lige den mindre detalje at vi også havde et swim meet samme dag. Så selvom den blev sen fredag aften, så måtte jeg op kl. 7.00lørdag morgen, for selvfølgelig skulle jeg da med for at heppe på mine hold kamerater. Det er de meget strikse med, med det er sådan set meget fedt- SIKKE en team spirit de har! 
Swim meetet sluttede kl. 15.00 billederne for homecoming skulle tages 17.00. Meetet var på "udebane" så det tog en halv times tid+ nogle indkøb før vi kunne komme igang med at gøre os klar :/ Alligevel nåede vi at komme nogenlunde til tiden. Vi tog først over til Cassis hus, hvor vi to billeder,  bagefter tog vi ud og spiste, hvorefter vi to hjem til os (Hannah og jeg) og hang lidt ud før vi tog hen på skolen. Dansen var fra kl. 20.00-23.00 (?!) Ja, de fleste danske teennagere ville nok sige, at de gode fester starter kl. 23.00, men der var faktisk ret sjovt! Jeg havde hørt rygter om at amerikanerne skulle danse ret så intimt til disse homecomings, med grinding, twerking osv. Så var ret nervøs da jeg ankom, da jeg ikke helt vidste hvad jeg skulle forvente mig. Der var intime og grænseoverskridende dansere, med det hele. Men de fleste dansede ganske normalt, og hang bare ud med deres venner. Jeg havde det så sjovt! 
Efter kl. 23.00 tog nogle videre til nogle efter fester. Hannah havde arrengeret sleep over hjemme hos os, hvilket endelig passede mig rigtig fint, da jeg havde haft en lang dag (uge) og var ret træt. 

Alt i alt var homecoming en meget positiv oplevelse som jeg er meget taknemlig for at have oplevet. Billederne er netop igang med at blive oploadet, I kan finde dem i mit billede album- link findes øverst på siden. ;)

Imorgen (tirsdag) kommer den danske musik kunster Ohland (tjek hende ud) til Madison, så vi skal da til koncert! Hvilket også betyder at jeg vil smutte i seng nu. Klokken er 23.30- jeg får bare ikke nok søvn! Godnat til alle derhjemme ;-)

Lige en hurtig en- flere billeder kan findes i foto albummet 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar