torsdag den 21. november 2013

Feed my starving children, Christmas Cooking, og tre måneders jubilæum!

I fredags var jeg med min værtsfamilie og "vores" kirke til et frivilligt velgørenheds arregement. Vi pakkede mad sammen i små plastik poser, som så vil blive sendt ud til trængende lande,  nogle af dem vil højst sandsynligt blive sendt til Filippinerne i disse dage… I poserne var der vitaminer, krydderier,  ris, soya, og grønsager i én farveløs blanding. Det så ikke ligefrem appetitligt ud, men krydderierne lugtede godt, og jeg tror ikke at børnene ,manden når frem, til har noget imod det. Det tog ca. to timer.

Bagefter fik vi at vide at vi havde pakke nok mad til 72 børn i et helt år! (Hvis jeg husker rigtigt ;-) )
- Ret imponerende hvis jeg selv skal sige det ;-) Det var der også om lørdagen og søndagen, men der havde jeg ikke tid til at gå til det. I alt blev der pakket mere end 100.000 måltider! Personalet (hvis man kan kalde dem det) viste os billeder fra hvordan maden der blev pakket hjalp de børn det når frem til.  Jeg har aldrig før gjort den slags frivilligt arbejde. (Jeg har kun prøvet frivilligt arbejde for min håndbold klub for at spare sammen til stævner o.lign. haha) Men da jeg sad i bilen på vej hjem, havde jeg en rigtig god fornemmelse i maven. Dejligt!
Hvis nogle er interesseret i at læse mere om " Feed my starving children" så vil jeg da lige poste et link her: Link til "Feed my starving children's" hjemmeside -jeg ved ikke engang om de er i Danmark.

Ellers så har jeg forsøgt mig at lave vanilje kranse med Lilly og Hannah. Det gik forholdvist godt iforhold til at vi ikke havde alle materialerne til det. Men samlignet med mormors, så var de måske ikke så meget værd.

For at gøre en lang historie kort, så flyttede Lillys familie hertil fra Tyskland sidste år på grund af hendes fars arbejde. Men de skulle kun være her et år. Det vidste sig så at Lilly ikke kunne få "school credit" da hun skulle rejse tilbage til Tyskland -ved ikke lige hvordan man siger det på dansk. Hendes år som Junior her, skulle hun tage om, hvis hun rejste tilbage. Eller hun kunne blive her, og bo ved en vens familie, og så tage det sidste år på High School og blive student på et år i stedet for to. Hun valgte det sidste ;-)
Ligemeget hvad, så er hun rigtig sød ;-)

Sidst men ikke mindst, så er det i dag tre måneder siden jeg lettede i flyveren fra lille Danmark! Som tiden flyver afsted! Jeg ved næsten ikke om jeg skal være trist eller glad. Jeg ser snart min familie igen! :-D Men jeg kan godt lige at være her  ;-) Anyway, i forbindelse med dette "jubilæum" har jeg lavet en lille video på youtube. Linket til min youtube channel, er vist i toppen af min blog under "Billede album"Jeg håber I kan lide den ;-) haha

Lad mig endelig høre hvis I på nogen måde har nogle andre spørgsmål!


Knus fra Laura












Lilly der prøver at lave mad 


Der er er jule Palme træ i et af mine klasser- den lærer er fra Hawaii. Jeg spurgte om jeg måtte tage et billede af det, men hun ville have Craig og jeg på billedet ;-) 


Fra samme klasse, ja. Hun har pink/ orange hår?(!)
Hannah i klassen, ikke altid lige spændende 


Tænkte lige at jeg også ville dele dette billede af nogle af skole busserne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar