lørdag den 30. november 2013

Thanks Giving og Black Friday

I foregårs var det så Thanks Giving.  Vi skulle fejre den med Chandras forældre i Chicago.
Vi kørte ned og overnattede hos Chandras bror Kim and Brad dagen før.
Vi kørte så om formiddagen hen til Chandras forældre. Hvorefter den stod på football game, snacks, henna tegning, og bare hygge indtil omkring kl. 17.00 hvor middagen så startede. Det var rigtig amerikansk med mast potatoes, salat med skum fiduser i, kalkukun osv. Det var vist ikke nogen overaskelse at jeg spiste ALT for meget. hæhæ ;) Bagefter var der selvfølgelig tre forskellige slags tærter- pumkin, æble, og black berries. Jeg fik (heldigvis) sneget mig uden om græskar tærten- ikke min favorit, jeg fik den sidste gang jeg var på besøg :I Men de andre to tærter var rigtig gode.
Vi spillede et spil under middagen, hvor man skulle trække "thanksgiving" spørgsmål, mit var hvor min familie oprindeligt stammede fra, og hvad historien bag det var. Ret nemt, "ehmm, I'm from Denmark, and so is my family, they still live there." Vi havde også et andet spil med en kalkun (Selvfølgelig) Jeg kan ikke lige huske hvad martrialet, som den var lavet af, hedder på dansk. Men hver person fik en "papir fjer" og så skulle man skrive hvad man var taknemmlig for på fjeren, og stikke den ind i kalkunen. Til sidst blev de alle læst højt. :-)

Vi tog tilbage til Kim and Brads hus, ca. kl. 20.00, hvor Sidney og Samtha skulle i seng.
Men Hannah, Josh og jeg blev oppe i kælderen og så Tangled. (Disneys Rapunzel film) Hvorefter Josh gik i seng. Hannah og jeg hang ud og snakkede til ca. kl. 2, og så faldt vi ENDELIG i søvn ;-)

For jeg sskulle nemlig op kl. 04.00 med Chandra og Tim for at tage ud og black friday shoppe(!)
Black friday er en dag med helt crazy tilbud! Der er -50% på ca. hele butikken. Jeg fik købt et par "boots" og et par jule gaver til drengene i familien derhjemme ;-)
I går var jeg så træt, da jeg kun havde sovet ca. 2 timer, så jeg endeligt ikke shoppet odentligt igennem, men blev hjemme det meste af dagen og så film med Josh og Hannah, samt skype lidt med familien derhjemme :-)

Det var det hurtige "overview" over Thanks Giving. Idag skal vi ud og finde et juletre, og pynte hele huset op! :-D
Til folk der undre sig over hvorfor vi fejre Thanks Giving, må jeg svarer at jeg endnu ikke er helt sikker. En dag til at være taknemmelig er jo meget rart, og en "holiday" hvor der ikke bare er fokus på gaver, er jo en "blessing",  har nogle af svarene været. Oprindeligt havde det noget med indianerne at gøre…. Men hvis du vil undersøge det lidt nærmere, så er hermed et link til Wikipidai- god fornøjelse.  Thanks Giving- Wiki


Flere billeder i Billede album



 














Happy thanks giving everyone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar