tirsdag den 5. november 2013

Fallbreak

I sidste (sidste) uge havde vi så en fem dages efterårs ferie :-) Bedre sent end aldrig ;-)
(Jeg ved godt at jeg er lidt sent ude med opdateringen, men jeg har haft travlt men en stor skole opgave- for ja, jeg får også lektier for herovre)

Planen var opringdeligt at vi skulle være i Chicago alle fem dage, meeen! Der var et meget vigtigt svømme stævne som Hannah blev nødt til at tage til. Jeg selv skulle ikke svømme i det.
stævnet var om lørdagen. VI fik fri onsdag efter skole, og skulle møde op igen om tirsdagen, så det var midt i det hele!
Så Chandra bookede en ovarnatning hos Khakari- et kæmpe vandland, til os torsdag.
Det var rigtig hyggeligt! Tæt på var der også et shoppe center, så jeg fik også hoppet lidt. Jeg kan stadig ikke komme mig over hvor billigt det er her! :-D

Anyway, så kom vi hjem fredag aften, og måtte tidligt op for at tage til svømmestævnet. Det var et rigtig godt stævne Vi vandt ikke, men placerede os bedre end sidste år. :) Efter stævnet hoppe vi ind i bilen og kørte direkte til Chicago. (Det tager ca. 2-3 timer at køre dertil) Vi ankom ved 20.00 tiden, checkede ind på hotellet, hvorefter vi gik ned til Navy Pier. Navy Pier er en mole, hvorpå der er en masse restauranter , forlystelser,  optrædner, og denne aftnen fyrværkeri! Det var rigtig hyggeligt! og eftersom det på daværende tidspunkt snart var Halloween, var der en masse meget uhyggeligt udklædte folk! Efter det vendte vi trætte hjem til hotellet.

Næste dag stod vi tidligt op for at tage på museum for Science and Industry. Lyder måske ikke som det aller mest spændende? Men der var det faktisk. Min værtsfar sagde til mig at det var ranket som et af de bedste museumer i USA. Vi mødes med noget familie derinde. Super søde mennesker, alle sammen. :-) Efter vi havde brugt hele dagen derinde tog alle på en restaurant kaldet "Ed Debevic's"  For at endnu engang at fejre Hannahs fødselsdag, med resten af familien ;-) Det er lidt ligesom en dinner i Grease stil!
Og jeg har aldrig oplever noget ligende! Tjenerne bandede og skændte på os. Jeg er bare glad for at jeg blev advaret om det i forvejen. -
Det er nemlig meneingen at tjenerne skulle være lidt upassende over for os. Og jeg elskede det! Jeg har ikke grinet så meget i lang tid! De havde endda et danse nummer hvor de stillede sig op på disken (Det vidste sig at de havde en ekstra disk til formålet) og dansede til WMC8. Det var en rigtig hyggelig stemning der, og selvom tjenerne ikke var høflige så overskred de bestemt ingen grænser. :-)
Efter dette tog min værtsfamilie og jeg tilbage til hotellet for at sunde  os lidt efter den gode mad og store kage. Hvorefter vi tog til Willis Tower. Det var den højeste bygning i verden, indtil den blev overgået af en bygning et sted i Asien for et par år siden. Der var 103(?!!!) etager. Og vi skulle selvfølgelig op på skydækket for at se udsigten! - Jeg må indrømme at jeg var ret nervøs før jeg kom derop,  jeg lider en lille smule under højdeskræk. Men da vi endelig kom derop var der slet ingen problemer! Udover lidt propper i ørene- elevator turen to kun 60 sek. 103 etager! det giver slet ikke mening!  Udsigten var smuk ud over byen, og da det var mørkt var lysene ekstra smukke!
Jeg gik endda ud i en glas bobbel agtigt ting, så der kun var glas og 103 etager mellem mig og gaden under mig! :0
Nsæte dag tog vi ud og se den store sølv bønne, og derefter det kæmpe Shred akvarium. også dette var super spændende.

Jeg tog en masse video, så vil se om jeg ikke kan få klippet en lille video sammen når jeg får tid- lektie mængden er steget, hvilket også er grunden til at dette indlæg har ladet vente på sig.

Siden sidst har der også været halloween, men den vil jeg gemme til et nyt indlæg :-)


Flere billeder fra turen skal gerne kunne findes i min fotobog.


hola amigos ;-)

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar