onsdag den 7. august 2013

2 uger tilbage :-D

I dag er der præcis to uger tilbage til jeg sidder i flyveren på vej til New York (Jeg skal på en tre dages "soft landing camp med en masse andre udvekslings studenter )

Der er sket en masse siden sidst!

Jeg var i København for at få visum. Jeg var ret nervøs, for om jeg havde husket det hele. Jeg havde flere gange fået, at vide at ansøgningen til visumet var MEGET omfattende, men jeg syntes ikke det var så slemt. Hvilket også resulterede i, at jeg sad og var mega nervøs for om jeg havde glemt noget. Der var en masse sikkerhed før man kunne komme ind, det mindede lidt om en lufthavn. Man måtte hverken have mobil telefon eller computer med derind. Men da jeg endelig kom ind og fik et nummer skulle jeg bare vente. Jeg havde sovet dårligt om natten, så jeg var dødtræt, og da jeg ingen anelse om klokken havde,føltes det som om der gik 100 år før det blev min tur til at gå op til skranke 1. Her skulle jeg aflevere alle mine papirer, og gå tilbage og vente på at blive kaldt op til skranke nr. 2. Her fik jeg tager fingre aftryk, og ned at vente igen. Ved skranke 3. spurgte han om jeg vidste hvor jeg skulle bo, hvilket jeg svarede ja til. Bagefter om jeg havde snakket med min værts familie, og om jeg skulle på gymnasium når jeg kom hjem. Bagefter var jeg færdig, og kunne gå.... Det hele tog (kun) 45 min. Vi havde fået at vide at der kunne være flere timers vente tid :-0 Bagefter tog jeg med mor og lillesøster som turister rundt i København. Vi så bla. den lille havfrue, Cristania, og diverse slotte. Det var en hyggelig tur. Men det var helt ærligt opreklameret at man skulle helt til København for at få visum. Anyway ankom mit visum med posten to dage efter.

Udover dette har jeg også fået snakket en MASSE med min familie! :-D Dem  som er venner med mig på Facebook kan helt sikkert bekræfte. Jeg ved ikke hvorfor, men hverken moderen eller datteren (som er de to jeg er vener med) kan finde ud af, at skrive privat, så min tidlinje er fuldstændig fyldt op med opslag fra dem. Jeg skriver til dem privat, og de svare i et (nyt)opslag på min tidslinje. Lidt sødt, men underligt ;-)
En aften ringede Amanda, totalt uanmeldt til min telefon over facebook. Jeg var vildt overasket (jeg var på vej i sen ;-) ) Men tog den aligevel, og vi endte med at snakke i to timer! Hun er vildt sød, og meget nem at snakke med! (puhaa) Jeg må indrømme at jeg havde været ret nervøs for første gang jeg skulle snakke med dem "derovre" Jeg havde endda tænkt på, at jeg ville skrive en liste med emner jeg kunne snakke med dem om for at undgå pinlig tavshed... Men det gik fuldstædig glat- uden min liste ;-)
Vi har faktisk haft kontakt, og snakket sammen over facebook ca. hver dag siden ;-)

Udover dette har jeg modtaget mine indenrigs flybilletter. Efter campen i New York flyver jeg til Washington DC, og herefter til Chicago, og HEREFTER til Madison hvor jeg endelig møder min familie :-)

Jeg var til lægen i dag og få min sidste vacination. Igen i dag, gik det ikke uden problmer. Jeg blev ikke dårlig eller noget, men lægen havde ikke styr på datoerne og sagde at jeg ikke kunne få min sidste vaccination før om 2,5 måneder. Efter at have snakket med alle de andre læge, fandt hun ud af det og gav mig sprøjten.

Alt i alt er jeg klar, kufferten er også købt, og jeg er klar til igen at skulle sætte næsen mod København om kun to uger ;-D

Beklager det lange opslag, jeg kan (åbenbart) ikke udtale mig kort ....

knus



Kun 2 uger tilbage! <3


Hvis bare min liste så sådan ud :/


Ingen kommentarer:

Send en kommentar