onsdag den 28. august 2013

Endnu ikke hverdag ;)

I dag har også været en god dag - sammer efterhånden på dem ;-) 

Jeg må nok hellere nævne at mine sidste blog posts, er gået lidt galt og overhovedet ikke er blever oploadet ordenligt :3 "min første dag" med familien var søndag d. 24, og "skift af familie" var mandag d. 26. Både så folk er sikre på hvor jeg er nu- så er der ungen fotos oploadet af "mit" nye hus eller familie. Jeg skal nok prøve så få det gjordt, men har bare lidt travlt 👍 

Jeg har været ude og handle med Chandra(mor), Hannah( søster) og Josh (bror) i dag. I tænker nok alle at det ikke er noget særligt, men som udvekslingstid student er man vist mere følsom overfor de små detaljer(hvis det giver mening?) 
Det var faktisk rigtigt hyggeligt at handle med dem. Men på samme måse fascinerende og lidt skræmmende at gå rundt i super markedet. De har SÅ meget st vælge i mellem, så meget junk, is, chips, slik whatever - og så er alt det udsondr virkeligt billigt! Det var Ben and Jerrys is på tilbud til 1 dollar !?!?!!  
Der var lange hylder af alting! Der var bare SÅ meget mad! 
Man får en bedre indsigt i den amerikanske madkultur efter man har prøver at være i en af deres super markeder ;-) I min familie har mine kære forældre aldrigt gået ondt for de "lette" snacks. Så det var meget anderledes at se. 
Da vi kom hjem havde de overhovedet ikke plads til deres indkøb i køknet, så vi gik ned med dem til et rum i kælderen og satte alt det "overskydende" mad. 
Jeg endte endda med at hjælpe Chandra med at rydde og i et snack skab, det var overraskende meget det var blevet for gammelt, fordi de simpelthen ikke kunne nå at spise alle deres snacks før de blev for gamle :0 

Nu lyder min familie virkelig som en junk food familie, men det er de overhovedet ikke. De går faktisk meget op i ikke at spise fastfood. Jeg har endda fået salat hver aften!de snakker meget om ordentlig mad, og laver nogle fode solide aftens måltider :-) 
- har jeg nævnt at de beder bordbøn? Det er list akavet at sidde der mens de har lukkede øjne, det er Tim (faren) der siger bønnen og så siger vi alle  "amen" bagefter. Jeg kunne næsten ikke lade være med at grine første gang de gjorde det, for helt ærligt virkede det lidt fjollet ;-) 


Faren er jo præst så hele familien er meget inde i kirken. Men det skal lige nævnes at kirken er meget anderledes her! Jeg har endnu ikke været i kirke kirke. Men i aftes efter at Hannah havde været til svømning tog vi hen til kirken og så var der noget kom sammen tamtam for alle High School eleverne i området. 
Det var rigtig hyggeligt, vi lavede bordbøn. Men ellers så grillede vi bare, lavede nogle selskabs lege der var planlagt for os, og så blev der lavet bål da der blev mørkt, hvor det blev ristet  skumfiduser o.lign. :-) 

Morgenmad- bagels alla rundstykker 👍

x4 hylder


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar